Faglig refleksion, perspektiver og sammenhænge er målet med alt, hvad jeg skriver. Jeg er optaget af at formidle nørdede nuancer og skriver helst om emner, der har konsekvens for mennesker.
Journalistisk leverer jeg den uddybende baggrundsartikel, den indlevende reportage eller det faglige portræt. På kommunikationsområdet skriver jeg nyhedsbreve, årsberetninger, webtekster og debatindlæg eller redigerer faglige publikationer. Altid med en ambition om at praktikere får gavn af forskning og teori og finder inspiration i andres erfaringer. Ind imellem udvikler jeg også undervisningsmaterialer.
Jeg skriver om pædagogik og psykologi. Om uddannelse, undervisning og didaktik. Om vejledning på uddannelses- og beskæftigelsesområdet. Og om handicap og funktionsnedsættelse. Jeg trækker på min brede uddannelse som journalist og BA i pædagogik og læner mig op af erfaringer som underviser, projektleder og konsulent i den pædagogiske verden og på uddannelsesområdet.
Jeg tilbyder idéudvikling og sparring, enkelttekster eller hele koncepter og magasiner. Der er mulighed for at samarbejde med mit professionelle netværk af fotografer og grafikere.
TIDLIGERE OPGAVER
Blivklog, Alinea
Brug for Alle Unge, Undervisningsministeriet
Børn & Unge Forskning, BUPL
Fagbladet P, Dansk Psykologforening
Magasinet Asterisk, DPU
Magasinet Gymnasieforskning
Undervisningssitet ‘Os Online’
Undervisningssitet ‘Dåserydderen’
Vejlederforum, Schultz Forlag
Vild med matematik, Alinea
Vi læser, Alinea
Øjensynligt, medlemsblad LFBS